REGENERACJA GŁOWIC I BLOKÓW SILNIKÓW SPALINOWYCH

Wytaczanie cylindrów

 

Wytaczanie (potocznie „szlif cylindrów”) – polega na powiększeniu ich średnicy tak, aby usunięte zostały wady gładzi. Czynność tą wykonujemy przy pomocy specjalistycznej wytaczarki włoskiej firmy Comec, zapewniającej bardzo wysoka dokładność wymiarową. Wytoczona gładź podlega następnie honowaniu zwanym też obróbką wygładzającą lub szlifowaniem krzyżowym. Szlif cylindrów wiąże się z koniecznością wymiany tłoków na tłoki o większej średnicy (nadwymiarowe) wykonuje się wtedy gdy dostępne są takie tłoki dla danego silnika oraz jeżeli zużycie cylindrów (ubytki, rysy lub odkształcenie) nie jest większe niż dostępne tłoki, najczęściej jest to 0,25 mm, w niektórych modelach 0,5 mm. Minusem takiego rozwiązania jest to że tłoki które musimy zakupić to nigdy nie będą oryginały (producenci samochodów nie sprzedają takich tłoków) a jedynie zamienniki (oczywiście można zastosować zamienniki bardzo dobrej jakości): natomiast plusem jest cena takiego zabiegu – niższa niż w przypadku wymiany tulei. W przypadku większego zużycia cylindrów lub gdy nie ma możliwości zakupu tłoków nadwymiarowych do danego silnika – wykonujemy wymianę tulei cylindra. W takiej sytuacji można zastosować tłoki oryginalne lub jeśli tłoki nie są nadmiernie zużyte można ograniczyć się do wymiany samych pierścieni tłokowych.

 

 

Call Now Button