REGENERACJA GŁOWIC I BLOKÓW SILNIKÓW SPALINOWYCH

Regeneracja bloku silnika

 

Blok silnika – to główny element konstrukcyjny tłokowego silnika spalinowego. Blok silnika lub inaczej kadłub silnika spalinowego składa się z dwóch elementów: bloku cylindrowego, który jest podstawą dla tulei cylindra, które mogą być wytoczone w korpusie bloku, lub wstawiane w postaci oddzielnych elementów, oraz skrzyni korbowej w której osadzony jest wał korbowy. Oba w/w elementy (tj. blok cylindrowy i skrzynia korbowa) mogą stanowić razem całość konstrukcji lub mogą być wykonane oddzielnie. Z jednej strony bloku silnika montuje się głowicę silnika, z drugiej miskę olejową. Blok posiada również uchwyty do zamontowania całej jednostki w komorze silnika oraz do mocowania elementów osprzętu silnika. W bloku znajdują się kanały przepływu cieczy chłodzącej (silniki chłodzone cieczą), kanały doprowadzające olej do głowicy i odprowadzające go z powrotem do miski olejowej. Blok silnika lub inaczej kadłub silnika spalinowego wykonany jest zazwyczaj z żeliwa lub ze stopu aluminium i krzemu (silumin). Kształt bloku uwarunkowany jest układem cylindrów.

Nowy blok silnika kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych, dlatego podczas wykonywania remontu silnika, jego kadłub (blok) zazwyczaj poddaje się naprawie. Regeneracja polega na usunięciu wad i uszkodzeń powstałych podczas użytkowania silnika. 

Prawidłowo wykonane czynności naprawcze pozwalają przywrócić blok silnika do stanu porównywalnego z elementem nowym.

Podczas użytkowania samochodu – w bloku silnika dochodzi do różnych uszkodzeń, niektóre z nich powstają w sposób naturalny na skutek zużywania się w procesie eksploatacji inne mogą powstać w skutek nieprawidłowego użytkowania samochodu lub być wynikiem awarii innych części lub podzespołów. Większość uszkodzeń, które powstają w bloku jesteśmy w stanie naprawić w procesie regeneracji:

  1.  zużywanie się gładzi cylindra w wyniku tarcia z pierścieni tłokowych oraz oddziałania temperatury powstającej przy spalaniu mieszanki paliwowej. Może również dojść do jej uszkodzenia w wyniku nieprawidłowej eksploatacji pojazdu, np. przegrzania silnika, zastosowania nieodpowiedniego oleju lub paliwa, lub w wyniku awarii innych elementów silnika np. pęknięcia pierścieni tłokowych lub samych tłoków albo uszkodzenia pompy oleju czy zatkania kanałów olejowych. Uszkodzenia gładzi cylindrów usuwamy poprzez:

  2. odkształcenie oraz utrata osiowości podpór wału korbowego, czyli miejsc osadzenia wału na panewkach w skrzyni korbowej powstaje w wyniku nacisków wywieranych przez wał na te miejsca, lub na skutek pęknięcia wału korbowego oraz w przypadku zatarcia wału na panewkach głównych. Weryfikujemy kształt i średnicę oraz osiowość podpór wału korbowego oraz wykonujemy:

  3. odkształcenie powierzchni styku bloku z głowicą silnika powstaje na skutek oddziaływania wysokich temperatur powstających w komorach spalania, którymi są cylindry. Powierzchnię bloku która styka się z głowicą (poprzez uszczelkę) wyrównujemy przez:

  4. pęknięcia bloku silnika powstają na skutek działania ekstremalnych temperatur, w przypadku awarii układu chłodzenia, lub w wyniku naturalnego zmęczenia materiału, który narażony jest na ciągłe obciążenia termiczne i mechaniczne. Wykonujemy:

  5. zatkanie kanałów olejowych szlamem z niedopalonego oleju lub innymi zanieczyszczeniami np. opiłkami z zatartych elementów silnika. Aby skutecznie wyczyścić wszystkie kanały bloku silnika nie powodując uszkodzeń czy zarysowań wykonujemy:

Wszystkie usługi związane z obróbką elementów silnika wykonujemy przy użyciu profesjonalnych narzędzi i urządzeń najlepszych marek, z zachowaniem najwyższych norm jakościowych. Do każdego trafiającego do nas bloku podchodzimy indywidualnie; sprawdzamy i oceniamy jego stan wykonujemy pomiary zużycia, sprawdzamy szczelność oraz ustalamy jakich zabiegów dany egzemplarz potrzebuje. Następnie wyceniamy usługę i dopiero po akceptacji przez klienta przechodzimy do wykonania odpowiednich procesów naprawczych.

Call Now Button